Recorda, els teus drets no descansen, tu sí.
Avui, dia 1 d’agost, comença el mes on generalment la majoria dels treballadors i treballadores gaudeixen dels seus períodes vacacionals (sovint condicionat pel calendari escolar).
A la USOC entenem el descans com una part fonamental del benestar laboral. Les vacances no són un luxe, sinó un dret essencial que cal gaudir plenament. Desconnectar de la feina no és només recomanable, sinó necessari per a la salut física i emocional de qualsevol persona treballadora. Per això, animem a tothom a reivindicar i defensar aquest dret sense culpabilitats ni concessions.
En el món actual, amb les opcions de lleure tan diverses com mai, cada persona hauria de sentir-se lliure d’escollir com vol desconnectar: viatjant, quedant-se a casa, envoltada de natura o en silenci. L’important és no deixar-se arrossegar per la pressió social ni pel que “toca fer”. Cadascú sap què necessita per carregar piles i tornar amb força. Donar-se aquest espai és, al cap i a la fi, un acte de respecte cap a un mateix.