Ryanair torna a utilitzar el xantatge


USOC denuncia que Ryanair torna a fer servir el xantatge en lloc de la negociació, i l’acoquinament als treballadors en comptes de la millora de les seves condicions.
Així ho demostra l’última andanada del conseller delegat de l’aerolínia irlandesa, Michael O’Leary, assegurant que “retallarà avions i en ocupació en els països on es facin vagues”. Des d’USO Sector Aeri, considerem que envia missatges amenaçadors “en lloc de seure a negociar amb els representants dels treballadors per arribar a un acord que desconvoqui la vaga de TCP a Espanya”.
Ernesto Iglesias, responsable del Sector Aeri d’USO, explica que “aquestes desafortunades declaracions vénen a mostrar novament la nul·la disposició de Ryanair a negociar un acord a Espanya, similar a l’assolit amb el sindicat Ver.di a Alemanya la setmana passada. La principal reivindicació que ha motivat la vaga és que Ryanair es cenyeixi a la legislació laboral espanyola, i això és una cosa pel que no estan disposats a passar. Seguim sense tenir contacte amb l’empresa per iniciar negociacions. Si s’arriba a la vaga, és únicament responsabilitat de la companyia, pel seu immobilisme que deixa a terra milers de passatgers a tot Europa per tal de no cedir en alguna cosa al que sí que ha cedit a Alemanya. Si està disposat a tractar en els mateixos termes, valoraríem la possibilitat de destensar el conflicte”.
“Ryanair ha defensat avui que no està disposat a cedir davant demandes ‘poc raonables’, però considerem que les reivindicacions que exigim d’aplicació de la legislació laboral i sindical espanyola i igualar les condicions dels subcontractats a través de les agències Workforce i Crewlink amb els TCP contractats directament a través de Ryanair estan totalment justificades i ajustades a dret”, remarca Iglesias.
A més, O’Leary ha recalcat que “farà front a les protestes i que no cedirà davant les demandes que posin en risc el model de negoci de l’aerolínia de baixos preus i alta eficàcia”. En aquesta mateixa línia, el responsable de finances de l’empresa, Neil Sorahan ha plantejat que “si hi ha altres bases que podem guanyar més diners i podem operar de manera més eficient, llavors veurem l’assignació d’avions”.
“En aquests termes es van pronunciar en la reunió que vam mantenir el dia 18 de juliol amb la Direcció general de Treball, amenaçant de treure el negoci d’Espanya si seguien endavant amb les mobilitzacions de treballadors, tot i que posteriorment es van retractar d’aquestes declaracions, acusant-nos fins i tot a nosaltres de mentir i enterbolir el procés”, puntualitza Iglesias.

Posted in Notícies and tagged .