La nova seu electrònica de la Inspecció de Treball: un pas més cap a la digitalització


En un context de modernització administrativa, la Inspecció de Treball i Seguretat Social aposta per la digitalització amb la seva nova seu electrònica, que estarà operativa en els pròxims mesos.

La digitalització dels serveis públics continua avançant, i un dels pròxims passos serà la posada en marxa de la seu electrònica de la Inspecció de Treball i Seguretat Social. Tot i que actualment no es troba operativa, segons el BOE, s’espera que estigui disponible en un màxim de sis mesos. Des de la USOC continuarem informant sobre la seva activació i les novetats que comportarà.

Amb la creació d’aquesta nova eina es fa un pas més en la digitalització dels serveis de les diferents administracions i organismes, fent més accessible per a la ciutadania els serveis i tràmits que, en aquest cas, posa a la nostra disposició la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

Quina és l’adreça web i on la podem trobar?

Podrem accedir, quan estigui OPERATIVA, a la seu electrònica a través de sede.oeitss.gob.es, o bé a través del link que s’habilitarà a la pàgina web de la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

Quins continguts i tràmits trobarem en aquesta nova seu electrònica?

  • Accés als serveis i tràmits disponibles en la seu electrònica. Informació sobre terminis màxims de durada dels procediments, excloent les possibles ampliacions o suspensions.
  • Enllaç per a suggeriments i queixes davant els òrgans competents.
  • Mecanismes de comunicació i procediment de reclamació establerts referent als requisits d’accessibilitat dels llocs web i aplicacions mòbils del sector públic.
  • Sistema de verificació dels certificats de la seu electrònica.
  • Servei de comprovació de l’autenticitat i integritat dels documents emesos per l’organisme, signats per qualsevol dels sistemes de signatura conformes a la Llei 40/2015, 1 d’octubre, i per als quals s’hagi generat un codi segur de verificació.
  • Accés als models i sistemes de presentació massiva, d’ús voluntari, que permetin presentar simultàniament diverses sol·licituds.
  • Accés als models normalitzats de presentació de sol·licituds que estableixi l’Organisme.
  • Servei de consulta del directori geogràfic d’oficines d’assistència en matèria de registres.
  • Llistat amb els codis d’identificació vigents en els diferents òrgans o unitats administratives de l’organisme.
  • Enllaç amb el Punt d’Accés General de l’Administració General de l’Estat.
  • Sistema de verificació dels segells electrònics de l’organisme.

Amb aquesta nova plataforma, la Inspecció de Treball i Seguretat Social fa un pas endavant en la digitalització dels seus serveis, oferint una eina més accessible i eficient per a la ciutadania, almenys sobre el paper.

Posted in Notícies and tagged , , .