En un context de modernització administrativa, la Inspecció de Treball i Seguretat Social aposta per la digitalització amb la seva nova seu electrònica, que estarà operativa en els pròxims mesos.
La digitalització dels serveis públics continua avançant, i un dels pròxims passos serà la posada en marxa de la seu electrònica de la Inspecció de Treball i Seguretat Social. Tot i que actualment no es troba operativa, segons el BOE, s’espera que estigui disponible en un màxim de sis mesos. Des de la USOC continuarem informant sobre la seva activació i les novetats que comportarà.
Amb la creació d’aquesta nova eina es fa un pas més en la digitalització dels serveis de les diferents administracions i organismes, fent més accessible per a la ciutadania els serveis i tràmits que, en aquest cas, posa a la nostra disposició la Inspecció de Treball i Seguretat Social.
Quina és l’adreça web i on la podem trobar?
Podrem accedir, quan estigui OPERATIVA, a la seu electrònica a través de sede.oeitss.gob.es, o bé a través del link que s’habilitarà a la pàgina web de la Inspecció de Treball i Seguretat Social.
Quins continguts i tràmits trobarem en aquesta nova seu electrònica?
- Accés als serveis i tràmits disponibles en la seu electrònica. Informació sobre terminis màxims de durada dels procediments, excloent les possibles ampliacions o suspensions.
- Enllaç per a suggeriments i queixes davant els òrgans competents.
- Mecanismes de comunicació i procediment de reclamació establerts referent als requisits d’accessibilitat dels llocs web i aplicacions mòbils del sector públic.
- Sistema de verificació dels certificats de la seu electrònica.
- Servei de comprovació de l’autenticitat i integritat dels documents emesos per l’organisme, signats per qualsevol dels sistemes de signatura conformes a la Llei 40/2015, 1 d’octubre, i per als quals s’hagi generat un codi segur de verificació.
- Accés als models i sistemes de presentació massiva, d’ús voluntari, que permetin presentar simultàniament diverses sol·licituds.
- Accés als models normalitzats de presentació de sol·licituds que estableixi l’Organisme.
- Servei de consulta del directori geogràfic d’oficines d’assistència en matèria de registres.
- Llistat amb els codis d’identificació vigents en els diferents òrgans o unitats administratives de l’organisme.
- Enllaç amb el Punt d’Accés General de l’Administració General de l’Estat.
- Sistema de verificació dels segells electrònics de l’organisme.
Amb aquesta nova plataforma, la Inspecció de Treball i Seguretat Social fa un pas endavant en la digitalització dels seus serveis, oferint una eina més accessible i eficient per a la ciutadania, almenys sobre el paper.